från sverige

Tillbaka

KLS Ugglarps ansluter till märket Kött från Sverige

Publicerad Aktuellt Företag Företag berättar Konsument

Det är viktig med en tydlig ursprungsmärkning som Kött från Sverige tycker Jonas Tunestål, vd för slakteriet KLS Ugglarps. Både för att hjälpa kunderna att kunna göra bra val och även för att värna om lantbruksföretagen som de samarbetar med.

KLS Ugglarps är verksamma framför allt i södra Sverige och är en stor underleverantör till andra varumärken. De slaktar och styckar bara svenskt kött och har allt från styckningsdetaljer till färdiglagade produkter i sitt sortiment.

Jonas Tunestål har jobbat i företaget sen han gick ut gymnasiet då han började som slakteriarbetare på Ugglarps. Han har sen dess arbetat sig upp i företaget och är sedan drygt två år vd. Han ser en stor efterfrågan på svenskt kött och tror på en fortsatt tillväxt.

Varför har ni valt att gå med i nya märkningen Kött från Sverige?

– För oss är svenskmärkningen otroligt viktig. Vår verksamhet bygger på att utveckla värdena i Svenskt kött och därför är en tydlig ursprungsmärkning ett fundament för utvecklingen av vårt företag. Det är också grunden för vårt erbjudande till våra kunder samt vår värdeskapande ambition till de lantbruksföretag som vi samarbetar med.

Vad är fördelarna med märkningen för era kunder?

– De kunder som samarbetar med oss efterfrågar svenskt kött med de extra värden det innebär. Märkningen blir därför även central för dem eftersom att de vill leda sina kunder till att göra enkla och bra val.

Hur kommer övergången att gå till för er?

– Vi är en del av Svenskt kött och använder det märket på alla våra produkter idag. Under höst/vinter kommer vi successivt att övergå till den nya märkningen efterhand som våra emballage byts ut.

Lär mer om KLS Ugglarps

Här kan du läsa mer om märket Kött från Sverige

Aktuellt

Unga vuxna rekordhög kännedom om märket

Unga vuxna: Rekordhög kännedom för Från Sverige

Hela 92% av unga vuxna, i åldern 18-35 år, känner till ursprungsmärkningen Från Sverige. Det är glädjande siffror för svensk livsmedelsindustri, handel, bönder och odlare.

Upprop för svenskt! 3 frågor till Fredrik Eriksson

Vi ställde tre frågor till Fredrik Eriksson, krögare, om samarbetet mellan svenska restaurangbranschen, dess grossister och företagen inom den gröna näringen.

ÅretsPelargon2020

Årets Pelargon 2020 – Tango Deep Rose With Eye

Årets Pelargon 2020 är en bedårande enkelblommande pelargon i intensiva färger som köps i de garden center, blomsterbutiker och i butiker online som säljer Årets Pelargon.