
Konsumenterna prioriterar Från Sverige – fortsatt ökning
Färska siffror från NielsenIQ* visar att försäljningen av Från Sverige-märkt under kvartal ett 2023 utvecklas i samma goda takt som under helåret 2022.
Läs mer
”Märkningen Från Sverige betyder att produkten är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige. I varor med flera ingredienser är kött, mjölk, ägg, fågel, skaldjur och fisk alltid utan undantag Från Sverige.”
Färska siffror från NielsenIQ* visar att försäljningen av Från Sverige-märkt under kvartal ett 2023 utvecklas i samma goda takt som under helåret 2022.
Läs mer
Förtroendet och intresset för svenska livsmedel är fortsatt stabilt. Nära tre av fem tittar alltid efter svenskt ursprung, även om pris har blivit en allt viktigare faktor vid val av varor.
Läs mer
Lidl Sverige gör det enklare att hitta mat från svenska gårdar och leverantörer och samla dem under varumärket — Matriket. Varorna ska uppfylla Från Sverige-märkningens kriterier.
Läs mer
Vi frågade fyra butiker i storstockholm om hur de tänker kring Från Sverige-veckorna vecka 38 och 39 och varför de skyltar upp Från Sveriges butiksmaterial. Svaren får du här!
Läs mer
Välkommen till Från Sverige-veckorna 2023! Här är tio tips inför planeringen inför vecka 38 och 39! Här är även länk till Från Sverige-veckornas infosida.
Läs mer
Försäljningen av Från Sverige-märkta produkter ökade mer än övrigt sortiment 2022 i de produktkategorier där Från Sverige-märkta produkter finns representerade. Det visar försäljningssiffror från NielsenIQ.
Läs mer