från sverige

”Märkningen Från Sverige betyder att produkten är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige. I varor med flera ingredienser är kött, mjölk, ägg, fågel, skaldjur och fisk alltid utan undantag Från Sverige.” 

Tillbaka

KLS Ugglarps satsar på svenskt lammkött

Publicerad Aktuellt Företag Konsument Nyheter för företag

Det finns en stor utvecklingspotential inom den svenska lammproduktionen och efterfrågan på lammkött ökar successivt skriver KLS Ugglarps i sin egna tidning. Marknadens utveckling är viktig för det svenska köttet och därför gör KLS Ugglarps nu en stor satsning på lamm med ledorden tillväxt, resurser och ökad aktivitet.

Historiskt sett har lammverksamheten inte varit något som KLS Ugglarps har satsat på, men nu är det dags för en förändring. Efterfrågan på lamm ökar och utvecklingspotentialen inom området är stor.

KLS Ugglarps lägger mycket tid och omsorg på långsiktiga relationer och arbetar ständigt för att ha en personlig och nära kontakt med gårdarna. I samband med den nya lammsatsningen har det därför anställts en ny inköpare och affärsansvarig för lamm, som kommer att arbeta heltid med lammfrågan. Med en ny ansvarig hoppas företaget få ett bättre samarbete inom värdekedjan, som i sin tur ska generera nya koncept och lösningar som långsiktigt ska ge ökad lönsamhet inom området.

Det ska även arbetas mer aktivt med olika produktions – och utvecklingsprojekt för att öka tillväxten på gårdarna. KLS Ugglarps ser en stor potential för svenska lammproducenter att öka både efterfrågan och höja kunskapen om lammkött i Sverige.

#SvensktKött

Relaterade inlägg

texas longhorn

Texas Longhorn firar 30 år med stor BBQ-fest

I år är det 30 år sedan Texas Longhorn öppnade dörrarna till sin första restaurang på Sankt Paulsgatan 4A i Stockholm. För att fira denna milstolpe anordnar kedjan en storslagen fest, där de återskapar den äkta Texas-känslan med ett Backyard BBQ Block party mitt i hjärtat av Stockholm.

IKEA serverar Jessie Sommarströms svenska 50/50 pannbiff

Årets Kock AB och Jessie Sommarström, Årets Kock 2022, har tillsammans med IKEA Sverige utvecklat en ny rätt — en 50/50 pannbiff av svenskt kött och svenskodlade baljväxter.

Från Sverige fyller 8 framgångsrika år

Hurra! Idag är det 8 år sedan Från Sverige-märkningen lanserades! Den frivilliga ursprungsmärkningen har haft rekordfart sedan start. Här kan du läsa mer om initiativet till märkningen och ta del av några nedslag från märkets första 8 år.