Svenskt står starkt i både attityd och handling
Nu är Attitydmätning 2024 här som tagits fram av Demoskop på uppdrag av Svenskmärkning — en undersökning om kännedom, kunskap och attityder till ursprung på råvaror och livsmedel.
Läs mer
”Märkningen Från Sverige betyder att produkten är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige. I varor med flera ingredienser är kött, mjölk, ägg, fågel, skaldjur och fisk alltid utan undantag Från Sverige.”
Nu är Attitydmätning 2024 här som tagits fram av Demoskop på uppdrag av Svenskmärkning — en undersökning om kännedom, kunskap och attityder till ursprung på råvaror och livsmedel.
Läs mer
Efter 8 år på Svenskmärkning som kvalitetsansvarig har Ulrika Norvell valt att från och med juni 2024 fortsätta sin karriär som hållbarhetsansvarig hos Kött- och Charkuteriföretagen.
Läs mer
Vi välkomnar Tina Stugemo, ny vd för Svenskmärkning AB som står bakom den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige. Tina tillträder den 15 januari 2024.
Läs mer
Nu drar Från Sverige-veckorna igång för fjärde året! Läs om aktiviteter, media och det nya pilotprojektet Smaka på Från Sverige som pågår den 18 september till 1 oktober.
Läs mer
Vid uppstartsmötet för Från Sverige-veckorna 2023 presenterades det nya pilotprojektet ”Smaka på Från Sverige”, en minimarknad med åtta välkända företag och i fyra tongivande butiker.
Läs mer
Färska siffror från NielsenIQ* visar att försäljningen av Från Sverige-märkt under kvartal ett 2023 utvecklas i samma goda takt som under helåret 2022.
Läs mer