från sverige

”Märkningen Från Sverige betyder att produkten är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige. I varor med flera ingredienser är kött, mjölk, ägg, fågel, skaldjur och fisk alltid utan undantag Från Sverige.” 

Tillbaka

Märket Från Sverige fyller 2 år idag!

Publicerad Aktuellt Företag Konsument

Idag är det två år sedan den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige lanserades. Det firar vi med förstås med tårta!

Redan nu, efter två år, känner åtta av tio konsumenter till ursprungsmärkningen Från Sverige, som kom till för att det skulle bli enklare att hitta svenskproducerade råvaror, livsmedel och växter i butiken.

De märkta produkterna blir hela tiden fler. Nära 150 företag använder märkningen och drygt 8.000 produkter är idag märkta med Från Sverige, Kött från Sverige och Mjölk från Sverige.

Vi vill tacka alla konsumenter, företag och samarbetspartners som är med på resan att lyfta Sveriges råvaror, livsmedel och växter!

Vi ser fram emot ett utmärkt nytt år!

Teamet på Svenskmärkning


Företag som märker

Om märkningens två första år

Allt fler känner till Från Sverige – om attitydmätningen 2018

Om den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige

Här kan du läsa om när märket Från Sverige fyllde 1 år

Håll dig gärna uppdaterad om Från Sverige på Facebook Instagram och LinkedIn

 

 

 

Relaterade inlägg

Hemköp Torsplan, Stockholm — vill gärna ha demo och gavelexponering

På Hemköp Torsplan i Stockholm jobbar Tobias Backman och Vilhelm Eriksson. ”Vi ser positivt på Från Sverige-skyltar, särskilt om de tillför värde för kunden genom att göra det lättare att hitta svenska produkter.”

City Gross Stora Bernstorp — all form av skyltning är av värde

Patrik Hansson är butikschef på City Gross Stora Bernstorp, Malmö. På frågan om att skylta upp butiken med Från Sveriges skyltmaterial menar han att all form av skyltning är av värde.

ICA Kvantum Clemenstorget — vill ha fler aktiviteter

Ola Hollerup, köpman, ICA Kvantum Clemenstorget i Lund skyltar upp butiken menar att uppskyltningen är en mycket bra hjälp för butiken att få ut budskapet om att värna det svenskproducerade.