från sverige

Tillbaka

Kraftfull butikssatsning med Från Sverige-märkningen

Publicerad Aktuellt Företag Konsument Nyheter för företag

Nu blir det ännu enklare att hitta Från Sverige-märkta varor i butiken. Svenskmärkning gör en storsatsning på butikskommunikation i höst både med en Från Sverige-vecka den 3-11 oktober och uppskyltning av butiker i storstadsregionerna.

Från Sverige-veckan

Pressmeddelande Svenskmärkning 2020 09 09.

– Satsningen är efterfrågad. Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och nu erbjuds brett till butiker och företag. Vår enkla uppmaning är passa på att beställa hem material, i vecka 41 satsar vi dessutom på en Från Sverige-vecka i butik. Då är det extra bra att ha skyltat upp svenska varor, säger Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig på Svenskmärkning.

– I oktober satsar vi också extra på annonsering i sociala medier och utomhusreklam. Märket är välkänt med en kännedom på 84% och har ett högt förtroende. Med annonseringen vill vi stötta butikskommunikationen och samtidigt lyfta fram märkets kriterier, säger Lotta Hovhammar.

Uppskyltning i livsmedelsbutiker i storstadsregionerna

Just nu görs en kraftfull satsning på butiksmaterial för Från Sverige-märkningen i butikerna för att lyfta svenska ursprungsmärkta råvaror, livsmedel och växter. Införsäljningsarbetet, där livsmedelsbutiker i storstadsregionerna erbjuds Från Sveriges generella butiksmaterial samt hjälp med uppsättning, är i full gång med start för uppskyltning under vecka 38.

Från Sverige-pilotvecka 3-11 oktober —”Handla utmärkt”

Svenskmärkning bjuder in till en Från Sverige-pilotvecka med tema ”Handla utmärkt” den 3-11 oktober. Syftet med veckan är att visa det stora utbudet av märkta produkter i butik, bredden av råvaror, livsmedel och växter. Det finns idag cirka 10500 godkända produkter från nära 200 märkesanvändare, och intresset för svenska råvaror, livsmedel och växter är både stort och växande hos konsumenterna.

• Under Från Sverige-veckan lyfter företag och butiker märkta varor genom kampanjskyltning och aktiviteter.
• Förutom Från Sveriges butiksmaterial finns pallsvep att beställa kostnadsfritt via frånsverige.se.*
• Det blir butiksnära utomhusreklam på temat ”Handla utmärkt” i storstadsregionerna vecka 41.
• Digital annonsering i hela riket via Instagram och Snapchat vecka 41-42.
• Kommunikation i Från Sveriges samtliga digitala kanaler.

-Vi är glada för det positiva och engagerade gensvaret för Från Sverige-pilotvecka och butikssatsningen som vi möter från butiker och företag som använder märket Från Sverige, säger Lotta Hovhammar.

Kontakta Lotta Hovhammar om du vill veta mer om kommunikationssatsningarna, har frågor eller vill beställa större upplagor av butiksmaterialet.

Kontakt

Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig, [email protected], 070-995 78 82
Maria Forshufvud, vd, [email protected], 072—741 64 90

* Frakt och exp. avgift tillkommer.


Mer information

Butiksmaterialet hittar du på Beställ & ladda ned

Mer om Från Sverige-pilotvecka – låt märket göra jobbet

Så använder du märket i butik

Använd märket i kommunikation och marknadsföring

Aktuellt

Matproducenten – den nya hjälten! Årets Kock Talks.

Covid19 har synliggjort hur sårbara vi är som land. Konsumenter och restauranggäster vill äta mat med svenskt ursprung, samtidigt kämpar svenska bönder för sin egen överlevnad.

Gabriel toppar med 3 rätters på svenska råvaror!

I det fjärde och sista avsnittet av serien Från Sverige avslutar Gabriel Jonsson, Sveriges mästerkock 2019, med en trerätters på utmärkta svenska råvaror. Här är recepten!

Årets Kock 2020 Från Sverige

Fullmatade digitala Årets Kock Veckan börjar nu!

I år är Årets Kock ett digitalt event. Se den spännande finalen livesänd den 17 september, inspireras av Årets Kock Talks, Årets Kock Podden hela vecka tills dess.